Veşti bune pentru şoferi, după prima lună de când se aplică noua lege RCA. Asigurările s-au ieftinit cu mai mult de jumătate pentru cei care au condus regulamentar şi nu au provocat incidente în trafic.
De cealaltă parte, însă, transportatorii se plâng că, în cazul camioanelor, preţurile asigurării sunt tot mari şi depăşesc tarifele plafonate timp de jumătate de an.
Şoferii care nu au avut incidente în trafic în ultimii ani culeg roadele când îşi reînnoiesc asigurarea RCA.
Poliţa obligatorie pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică de 1400 de centimetri cubi s-a ieftinit cu aproape 200 de lei într-un singur an, de la 466 la 275 de lei, la aceeaşi companie de asigurări.
Un alt exemplu este cel al unui şofer de 56 de ani care conduce o maşină cu motor puternic, de 2,7 litri, fabricată în 2008. Şi în acest caz însă, şoferul are clasa maximă de bonus, B8.
Bogdan Andriescu, preşedinte al Uniunii Brokerilor de Asigurări: „Aici avem cel mai elocvent exemplu. Este vorba de august 2016, înainte de plafonare. Vorbim de 1222 de lei prima pentru o poliţă RCA, după plafonare 767 de lei, şi după expirarea plafonării şi introducerea noii legi 535 de lei. Practic avem o scădere pe clase apropiate de bonus, de mai mult de jumătate din prima de asigurare RCA. E adevărat, scăderile sunt destul de mari. Asistăm la o sinusoidă. Sperăm să se stabilizeze într-o limită care să susţină despăgubirile”.
Transportatorii sunt sceptici şi spun că minunea nu va dura prea mult.
Dragoş Anastasiu, director al unei companii de transport persoane: „Lucrurile s-au mai aşezat acum. Ce se întâmplă din noiembrie încolo, tradiţional spre sfârşitul anului se întâmplă înnoirea poliţelor, vom vedea!”.
Ion Lixandru, director al unei firme de transport: „Tarifele nu sunt atât de sus ca înainte de plafonare, dar media lor este mai ridicată”.
La cealaltă extremă, şoferii care au provocat accidente în ultimii ani se vor trezi cu poliţe şi cu 180% mai scumpe.